GeoGebra as a Potential Tool for Exploring the Concepts of Continuity and Convergence GeoGebra como una Herramienta Potencial para Explorar los Conceptos de Continuidad y Convergencia
Main Article Content
Abstract
This paper exemplifies the potential of GeoGebra as a didactic resource for teaching Real and Complex Analysis. To be more precise, our main goal is to demonstrate how useful GeoGebra is in providing a visual approach for understanding the concepts of continuity, equicontinuity, and the convergence of sequences of real functions of two variables and complex functions of a single variable. The complexity of the definition of these concepts, which rely on various parameters such as classical delta and epsilon, motivated the choice of the subject of this article. Additionally, their connection to the Ascoli-Arzelà Theorem, which is significant in many areas of mathematics, also influenced this decision. Throughout the paper, we present some applets developed using GeoGebra which allow a satisfactory exploration of those concepts according to our analysis. This exploration is made along a sequence of examples and counterexamples for the concepts of continuity, equicontinuity, and convergence addressed. In the Appendix, we provide some instructions for designing the applets used along the text.
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.