EREM: Contributions on digital competences to the mathematics teaching staff of the Northern Caribbean Region of Costa Rica EREM: Aportes en competencias digitales al personal docente de matemática de la Región Caribe Norte de Costa Rica
Main Article Content
Abstract
This article outlines the impact left by the Regional Mathematics Teaching Encounters (EREM), organized by the Regional Educational Directorate, the Campus of the University of Costa Rica in Guápiles, and the School of Mathematics Technological Institute of Costa Rica, on digital competences of primary and secondary school teachers who participated in the events carried out form 2011-2021. The study focused on teachers with the highest frequency of participation in these encounters, following the methodological aspects of the European Framework for Digital Competence of Educators (DigCompEdu). In general, the results highlight a relevant B1 level on digital competences in Professional Commitment and Teaching and Learning; and a B2 level on Digital Content. However, there is an incipient level on Evaluation and Feedback through digital tools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.