Frequent errors and difficulties in applying counting techniques Errores y dificultades frecuentes al aplicar las técnicas de conteo
Main Article Content
Abstract
The frequent errors and difficulties presented by Statistics I students at UDO Anzoátegui, when applying counting techniques, are found, for the most part, when solving combination and permutation problems. In this research, it was evident that the greatest difficulty is presented to the student in the environmental environment for the development of expository classes. Learning strategies were selected under cooperative learning, aimed at reducing possible errors and difficulties that students encounter in the application of counting techniques. It was concluded that students must manage a cooperative vision of the learning process and implement strategies, such as: conscious reflection on the purpose or object of study, connecting new knowledge and that already learned, organizing information and applying study techniques.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
