Meeting of articulation between teachers of Mathematics of High Schools and University: an experience in the Faculty of Engineering of the National University of La Plata, Argentina Jornada de articulación entre docentes de Matemática de Colegios Secundarios y de Universidad: una experiencia en la Facultad de Ingeniería de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina
Main Article Content
Abstract
In this work, an articulation experience between secondary school and university mathematics teachers is reported, in order to collaborate with the adaptation of students who pass from one level to the other. It was developed in three days at the Faculty of Engineering (FI) of the National University of La Plata (UNLP), Argentina. In the meetings, the way of working in the Mathematics classrooms of the FI was disseminated. The participating teachers exchanged opinions about the strengths and weaknesses of students who are in the transition from high school to university. An interesting debate was generated with the realities expressed, which was enriching in the teaching-learning process at both levels. In addition, a survey was carried out among the teachers who participated in the conferences on these aspects, presenting the results and conclusions here.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.