Employ of technology in education: the primary teacher and their basics skill in technology in mathematics classroom
Main Article Content
Abstract
The appropriate and intelligent use of technology resources is essential for the development of a country. This research focuses on competencies of elementary educators about technology resources and how they use it in mathematics classroom. The objective is to describe a sample of Elementary teachers and, thus, obtain evidence regarding to the teachers knowledge about ICT, mainly for management of technological resources into mathematics classroom. This is a preamble to define specific routes for lifelong learning and training for Elementary teachers in Costa Rica.
The results indicate that many teachers do not develop basic skills in the use of ICT in the initial training or in the training of the Ministerio de Educación Pública in this issue are not necessarily being translated into relevant training for educators.
Article Details
Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación y pueda editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y comunicarlo en el país y en el extranjero mediante medios impresos y electrónicos. Asimismo, asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamación relacionada con derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la Editorial Tecnológica de Costa Rica. Además, se establece que los autores pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.