Implementing Digital Educational Resources: a Systematic Review From a Differential Calculus Teaching Perspective Implementación de recursos educativos digitales, una revisión sistemática desde la enseñanza del Cálculo Diferencial
Main Article Content
Abstract
The use of digital educational resources in the teaching and learning process of Differential Calculus is increasingly frequent. This implementation is an alternative for the construction of meaningful learning of various topics, as well as for the reduction of high dropout rates. This analysis consists of a systematic review to know what digital educational resources have been used in the past five years in differential calculus and the justification for such use. For the study, three repositories were consulted, in which thirty articles in total were selected. The results include the growing systematization of experiences related to this topic, and the importance of incorporating these resources as a way to break with the traditional paradigms that prevail in the teaching of calculus. Based on the review, it is generally important for educational institutions to acquire appropriate equipment for both teachers and students, to promote teacher training in the use of these resources, and to make implementation appropriate to the students’ learning needs.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.