Strategies for Inclusive Teaching of Mathematics in Basic Education: Systematic Review Estrategias de Enseñanza Inclusiva de las Matemáticas en Educación Básica: Revisión Sistemática
Main Article Content
Abstract
In recent years, inclusive education began to be part of the objectives of various governments around the world. In contrast, mathematics has been positioned as one of the most complex sciences for students because of its traditional teaching and far removed from the learning characteristics of students; this has generated the interest to inquire about the inclusive mathematics teaching strategies that favor its understanding. In view of this, the present research aimed to carry out a systematic review that gathered and analyzed those studies that inquired about effective inclusive teaching strategies for teaching mathematics at the basic level. For its search, a period of 11 years (2010-2011) was established, inclusion and exclusion criteria were determined and databases were consulted using various search strings. It was concluded that the publication of articles has fluctuated over the years, with Spain being the country with the highest number of productions. In the same way, three different ways of approaching the subject and 26 Strategies for inclusive teaching were found.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.