Costa Rican Education: Relationship between Mathematics Programs and Curricular Policy Educación costarricense: relación entre los programas de Matemáticas y la política curricular
Main Article Content
Abstract
The objective of the article is to show the relationship between the methodology proposed in the Mathematics programs and the dimensions of the curricular policy that are in force in Costa Rica. To achieve this objective, three sections are proposed. The first consists of an approach to the methodological strategy proposed in the mathematics programs approved by the Higher Council for Education (CSE) in 2012, including a practical example of the first stage called “Learning knowledge”. Secondly, a description of the dimensions of the curricular policy approved by the CSE in 2016 is presented and, finally, the third section shows how the Mathematics programs are related to these dimensions. As part of the final considerations, it is suggested that the teacher understand how the current methodological proposal for teaching and learning Mathematics is related to the dimensions of curricular policy, to enhance, through the moments of class, achieving the expectations of the educational system.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.