Exploring Statistical Simulation through the Game of Pickleball Explorando la simulación estadística por medio del juego Pickleball
Main Article Content
Abstract
This document presents a practical example for initializing and exploring statistical simulation. The simulation of the game Pickleball is carried out for "singles" mode. The simulation is done using the R programming language, where points and full games are simulated, and the Monte Carlo approach is applied to determine the probability of a player winning a complete game. Finally, the average number of points required to complete a full set is estimated, based on the players' skills (probabilities). The goal is to provide a practical case that facilitates the understanding and application of statistical simulation, demonstrating how sporting events can be modeled and analyzed using probabilistic methods.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
