Faculty Statistical Literacy of teachers. A systematic review from 2010 to 2020 Alfabetización Estadística del profesorado. Una revisión sistemática de 2010 a 2020
Main Article Content
Abstract
This analysis consists of a systematic review to know the state of research related to statistical literacy focused on teachers in the last ten years. For the study, 606 articles from nine academic databases were reviewed, likewise, inclusion and exclusion criteria were used and 16 sources were obtained for analysis. Among the results, it stands out that there has been an increase in research focused on an evaluation of the statistical knowledge of teachers and a development of statistical literacy. It is important to continue promoting research under this theme as it is desirable that all teachers have statistical literacy to function in a world globalized in data.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Las personas autoras conservan los derechos de autoría, pero ceden a la revista el derecho de la primera publicación. También, permiten a la revista editarlo, reproducirlo, distribuirlo, exhibirlo y promocionarlo en el país y en el extranjero mediante diferentes medios impresos y digitales. Además, permiten que el artículo sea adaptado a formatos de lectura, sonido o voz para que pueda ser accedido por personas que presenten alguna discapacidad o limitación. Se podrá traducir a cualquier idioma diferente al del artículo original.
Las personas autoras permiten a la revista publicar, junto con el artículo, datos personales como nombres, apellidos, institución de filiación, ciudad, país y correo electrónico.
Asimismo, las personas autoras asumen el compromiso sobre cualquier litigio o reclamo relacionado con los derechos de propiedad intelectual, exonerando de responsabilidad a la revista y al Instituto Tecnológicos de Costa Rica.
Se aclara que los puntos de vista y comentarios de las personas autoras de los artículos no necesariamente representan los puntos de vista de la revista ni los del Instituto Tecnológico de Costa Rica.
Los artículos están licenciados bajo Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.